Gevulde bagels

Bagel-time! Een heerlijke zaterdagmaaltijd, voor ieder wat wils:
Koop 2 á 3 voorverpakte bagels per persoon. Ik heb ze altijd van AH, die zijn prima. Koop genoeg, doordat ze voorverpakt zijn kan je ook prima bewaren wat je over hebt.
Als je ze gaat gebruiken snij je ze dwars door midden en doe je beide helften even in de gril of tosti-apparaat of oven om ’t broodje vers en zacht te maken.
Voor ieder wat wils, dus ik maak verschillende beleg-dingen waar ieder uit kan kiezen. De eerste twee zijn met vlees, de laatste twee zonder. Ik schrijf het op in de volgorde hoe ik ’t op de onderste bagelhelft doe.

– roomkaas, sla, rauwe ham, augurk, mosterdmayonaise ( = mosterd, honing en mayo mengen)

– bieslookmayonaise ( bieslook in kleine stukjes knippen, mayo er bij met wat zout en peper), sla, tonijnstukjes( uit blik op water), halfgedroogde tomaatjes

– limoen-ketjap mayonaise ( knijp halve limoen uit en meng dit met 2 eetlepels ketjap manis, wat zout en mayonaise), sla, gerookte kip, uitgebakken ontbijtspekplakjes, paprikaschijfjes

– geitenkaas, sla, wat druppels honing, uitgebakken ontbijtspekplakjes, geroosterde pijnboompitten

– pesto (recept heb ik eerder op deze FB pagina geschreven) mozzarella (en ja, de buffelvariant is echt lekkerder: zachter en smaakt niet naar plastic) half gedroogde tomaten, geroosterde pijnboompitten

Je kunt zelf natuurlijk veel meer varianten bedenken

IMG_0820.JPG

Plaats een reactie